Lastnica Droge Kolinske močno povečala prodajo, a stroški odnašajo dobiček

Posel Kaja Stepančič 27. oktobra, 2025 17.45
featured image

Atlantic Grupa je v devetmesečju v primerjavi z enakim obdobjem lani za desetino povečala prihodke od prodaje, vendar je čisti dobiček upadel za več kot četrtino.

27. oktobra, 2025 17.45

Hrvaška Atlantic Grupa, pod okrilje katere sodi tudi Droga Kolinska, je v prvih devetih mesecih leta ustvarila 879 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je 10,1 odstotka več kot v enakem obdobju lani. A kljub odličnim prodajnim rezultatom je dobičkonosnost še naprej pod pritiskom izjemno visokih poslovnih stroškov, so sporočili iz skupine.

Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) je bil tako manjši za 9,3 odstotka in je znašal 88,2 milijona evrov, čisti dobiček pa je bil manjši za 27,6 odstotka in je znašal 32,3 milijona evrov.

“Atlantic Grupa je v prvih devetih mesecih leta 2025 nadaljevala z močno rastjo prihodkov na skoraj vseh poslovnih in distribucijskih področjih ter na vseh ključnih trgih. Kljub odličnim prodajnim rezultatom je dobičkonosnost še naprej pod močnim pritiskom, predvsem zaradi rekordno visokih cen surove kave in rasti cen kakava, pa tudi zaradi stalnih vlaganj v naše zaposlene, kar je skladno z našo dolgoročno strategijo razvoja in odgovornega poslovanja,” je ob tem povedal predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Najbolj povečali prodajo kave

Prihodke od prodaje je skupina najbolj povečala na strateškem poslovnem področju (SPP) Kava, kjer je bila rast kar 29,7-odstotna. Sledita Donat z rastjo 14,5 odstotka in Delikatesni namazi z rastjo 11,7 odstotka. Kava je z deležem 25,8 odstotka v skupnih prihodkih tudi največja posamezna kategorija.

Med strateškimi distribucijskimi področji (SDP) izstopata Srbija z rastjo 22,2 odstotka in Severna Makedonija z rastjo 14,4 odstotka, pomembna rast pa je bila zabeležena tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Nemčije.

V skupni prodaji lastne blagovne znamke pomenijo 64,5 odstotka, lekarniško poslovanje 8,7 odstotka, medtem ko blagovne znamke principalov prispevajo 26,8 odstotka prihodkov od prodaje, navajajo v Atlantic Grupi.

Prevzem paštete Kekec, prodaja Montane Plus

Med izstopajočimi dogodki v tretjem četrtletju so v skupini omenili dva dogodka. Atlantic Droga Kolinska je oddala zavezujočo ponudbo za nakup podjetja Osem, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo mesnih namazov in mesnih izdelkov ter je lastnik blagovne znamke Kekec in proizvodne lokacije v Murski Soboti v Sloveniji.

Lastnik podjetja Osem Miroslav Flisar je ponudbo sprejel, vendar je realizacija nakupa pogojena še z odobritvijo slovenske Agencije za varstvo konkurence (AVK).

Poleg tega je hrvaška skupina zagrebškemu podjetniku Marku Grossu sredi julija prodala podjetje Montana Plus, znano po svojih trikotnih sendvičih. Prodaja je vključevala blagovno znamko Montana, premoženje podjetja in vse zaposlene. Sodelovanje z Atlanticom se nadaljuje v obliki trgovinskega zastopanja pri distribuciji in prodaji izdelkov, so še sporočili iz Atlantic Grupe.